Když v Čechách sněží, na Sibiři „směle do sandálů“

Na konci února (viz. článek z 28.2. „Jak jsem přežila ruskou zimu“)  jsem psala o tom, jak zima konečně ustoupila… To jsem se trochu nechala unést teplotami, které asi na týden vystoupaly neobvykle vysoko (minus 10 až nula). Do poloviny dalšího měsíce nás ale opět čekalo nee úplně zimně zimní počasí, ale přesto počasí chladné. Chvílemi jsem vytáhla ještě svůj červený péřový kabátek, ovšem v půlce března, když už se teploty stabilně pohybovaly kolem minus 5, řekla jsem si: dost! Kabát už nechci ani vidět, chci jaro, a proto budu nosit už jen svoji ZIMNÍ bundu (které jsem si v zimě moc neužila, páč sibiřská zima přišla opravdu záhy po konci babího léta)!  No a tak se stalo, že nás druhou polovinu března navštívila zima jarní (pořád mluvíme o hodnotách do minus 10 stupňů), důležité je skoro permanentní denní sluneční svit! Já mohla vesele chodit ve své zimní bundě. Šikla se, když nám sněžilo. (Ale co já si tu budu stěžovat na sníh, to vy si ho v Čechách teď užíváte víc než my tady na Sibiři, viďte?). A teď je začátek dubna a světe, div se, přesedlala jsem ze zimní bundy na kabát PODZIMNÍ-ZIMNÍ! Teploty jistě vystoupaly na hodnotu kolem nuly (pár pod nulou, pár nad nulou..). Na velikonoční pondělí bylo 12 PLUS, včera na nule (ale silný vítr! Toho jsem se, po silném mrazu v prosinci, bála hodně – sibiřskej vítr je pěknej hnus, to vám můžu říct!), dnes (ve středu 3.4.) plus 2 a sluníčko.

Místní jsou s počasím více méně spokojení: v březnu minus 10 – nezvyklé teplo!  No a necháme se tedy překvapit, jak se nám to tu bude vyvíjet dál. Předpověď na zbytek týdne: čt +1, pá +5, so +4, ne +1… bez sněhu a se sluncem! 😛 Ačkoliv jsem si už koupila letní balerínky, ještě je nechám uložené v krabici…přeci jen nás tu sníh a chladno může překvapit. Prý i v květnu sněžívá:-) Ale jsem přesvědčená, že na konci června v Moskvě se botičky budou hodit!

V zimě jsem také psala, jak nám tu svítalo kolem 10 až půl 11 a světlo bylo až v 11. Východ slunce byl pro mne signál: vstávej! Tudíž, pokud jsem nemusela vstávat do školy na 10 (což pro mě bylo v zimě dost velký utrpení…tma jak v z…u a neskutý mráz), tak jsem do 10 spala jak miminko a nikdo mě z postele před desátou nedostal. No a teď se mi čas vstávání posouvá o hodinu dříve, a tudíž v 9:20 jako čipera vyskakuji z postele. A nejen že slunce vychází tak brzo, ono neobyčejně pozdě zapadá. Pamatuju si, jak v prosinci po šesté večer už byla tma tmoucí a teď v šest slunce nemá ani pomyšlení k zapadání…Z baletu chodím v devět, v prosinci jsem se vůbec necítila dobře, když jsem procházela temnými osamělými ulicemi…teď si všimnete, že je šero, ale slunce ještě zcela nezapadlo. Na kolej přijíždím v 21:40, do 22:00 na Irkutsk padne černá tma. Mně to přijde docela fascinující…však takové pozdní stmívání u nás bývá v létě a ne začátkem jara!

P1210756
takhle nám to tu vypadá bez sněhu!

Zanechat Odpověď

