Letmé shrnutí posledních dnů, týdnů (napsáno 2.6.)

To je tak, když mám tolik zážitků, když mám potřebu něco napsat, ale nemám na to absolutně čas. Venku začalo být konečně hezky, a proto mne postihuje touha neustálého pobývání venku. Je to paráda. Jenže ouha. Je 5 minut po půlnoci, přede mnou leží učebnice bulharštiny, metodická příručka bulharštiny, ale nějak nemám energii tyto dvě knihy otevírat. Ačkoliv ve středu mě čeká test…no snad to zítra bude lepší.

A jelikož už nemá cenu něco nového začínat (co se týče studia), povím vám velice ve stručnosti, co se v Irkutsku děje.

1. Projeli jsme se vláčkem na Krugobajkalce, rozloučila jsem se s Olchonem a v jarním Aršanu bylo krásně. Aneb když tu byli rodičové…Bajkal na jihu už roztál, s pohybem na sever se ovšem začal led opět vyskytovat. Takže na Olchonu jsme ještě zažili led (a to bylo předposlední týden v květnu!). O Krugobajkalce a poslední cestě na Olchon není teď čas, ale slibuju, že povídání bude později.

P1230421

nohama stírám rosu na kolejích...
nohama stírám rosu na kolejích…

1. Stromy zcela rozkvetly. První kvítky vyrůstají ze zeleného zemního podkladu. Všechno se tu zelená, bělá a žlutí. Teplo přišlo. A věřte nevěřte. Včera 1.6. nám tu dokonce začalo léto. Prý se to tu tak dělá. 1.3. začíná jaro, 1.6. léto, 1.9. podzim a 1.12. zima. Neptejte se mě proč. Nevim:-D … No ale co vám budu povídat. Když je tu teplo, tak je tu pěkně. Nábřeží, zmrzka, opalovačka.

Kdo by to byl řekl, na Sibiři, že?? Zaroven doufam, ze povodne opusti CR brzy. A k urychleni zlepsovani pocasi vam poredavam kus sibirske energie a posilam vam slunecni paprsky. Snad ten prenos nebude trvat tak dlouho, jako posilani baliku do Cech. Pokud uz mluvim o tom nezbednem ceskem pocasi, Rusove se hodne zajimaji a neustale se ptaji, jak to u nas vypada. Samozrejme, ze to Cechum nijak nepomuze, ale alespon je mile si uvedomit, ze i v tak dalekych koncinach na takovou nasi malinkou zemicku cizinci mysli.

arshan

2. 1.6. byl opět svátek. Den Irkutska. Opět byla zablokovaná doprava na ul. Lenina, a to kvůli svátečnímu karnevalovému průvodu. Jen přejít z jedné strany ulice Lenina na druhou nás stálo 2 hodiny chůze, spoustu nadávek, několik zoufalých telefonátů kamarádce a vypitou jednu lahev vody. Možná, že by ta vodka byla aj lepší…V ten den jsme si uvědomila, že možná by těch oslav už i mohlo stačit. Anebo ať se tu slaví, ale ať neblokujou hlavní dopravní tepnu města…

3. Po Žateckém Gusu a Kozlovi jsem se odhodlala ochutnat další značku českého = ruského piva. Český džbánek. No co vám budu povídat…nevím, proč jsem si na sebe ušila takový bič. Opravdu hodně nedobré pivo to bylo.

P1240223

4. Pomalu se začínám blížit do finiše. Škola stojí, zápočty získávám s lehkostí a grácií. Jen doufám, že bulharština se mi taky zadaří. Přátelé, kamarádi, známí pomalu opouštějí Irkutsk. Za chvíli tu zas zůstanu sama…první jsem přijela, poslední odjedu. Od neděle 2.6. začínám hypnotizovat čas, aby se zpomaloval jak jen to je možné. Protože od neděle za 4 týdny budu už pít české pivo ve slánské hospodě.

Před tím ale ještě popiju nějakou PražEčku, Českou selku či Staropramen vyrobený v angarském pivovaru. Naučím se piruetu v pozici passé. Vydám se ještě na Bajkal, konkrétně na Svatý Nos. A abych po příjezdu do Čech neprožila takový časový posun, zastavím se na cestě z Irkutsku na týden v Moskvě a 30.6. v 16:00 mi opravdu nezbyde nic jiného, než po 10 měsících na Sibiři odjet zpět za vámi, domů.

A to jsem vám napsala jen zlomeček toho, co mne tu zastihlo a co mne tu ještě čeká. Teď už nemůžu slibovat, zda se ode mně ještě do mého odletu zpět domů něco dozvíte. Protože teď si budu prožívat poslední týdny na letní Sibiři. Budu se loučit se školou, městem, lidmi. Budu se nabíjet místním sluncem, abych pak nebyla tolik zklamaná z toho, že v Čechách bude pršet…

Dodatek: 2.6. je ten tam, a proto probehly nektere zmeny ve vyse napsanem. Bulharstinu jsem zvladla. A ted uz me ceka jen jedna literarni zkouska…pry az budu mit cas, mam prijit. jak benevolence ze strany ucitelu:-)  Dnes 6.6. me opousti moje polska spolubydlici spolu se dvema kamarady. Zitra se vraci triclenna polska vyprava z Mongolska.

Zanechat Odpověď

